فوق لیسانسهها واقعیت های تلخ را به زبان طنز بیان کرد
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۰۰۶۰
عزتالله مهرآوران درباره بازخوردهای سریال «فوق لیسانسهها» که شب گذشته قسمت آخر آن از شبکه سه سیما پخش شد، بیان کرد: بازخوردها در مجموع خوب بود. در عین حال هم ما انتظار نداشتیم همه کامنتها خوب باشد. به هرحال برخی یک سریال را دوست دارند و برخی هم بدشان میآید.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال لیسانسه ها به تهیه کنندگی رضا جودی و کارگردانی سروش صحت که فصل اول آن سال 95 و فصل دوم آن در سال 96 از شبکه 3 سیما پخش شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عزتالله مهرآوران بازیگر سریال تلویزیونی «فوق لیسانسهها» همزمان با پخش آخرین قسمت از فصل سوم سریال، دو شرط اصلی ادامه این مجموعه برای فصلهای بعد را کشش داستان و خواست مخاطبان عنوان کرد.
عزتالله مهراوران درباره بازخوردهای سریال «فوق لیسانسهها» که شب گذشته قسمت آخر آن از شبکه سه سیما پخش شد، بیان کرد: بازخوردها در مجموع خوب بود. در عین حال هم ما انتظار نداشتیم همه کامنتها خوب باشد. به هرحال برخی یک سریال را دوست دارند و برخی هم بدشان میآید.
وی اضافه کرد: بودند کسانی که از سریال خوب میگفتند حتی اگر هم بابت رودربایستی بوده، اما برخی هم بیان میکردند که دوست داشتند سریال قصه منسجمتری داشته باشد.
بازیگر سریال «فوق لیسانسهها» با اشاره به ماهیت طنز این سریال اظهار کرد: سروش صحت کارگردان سریال، طنز آن را برمبنای اتفاق قرار داده بود که فضایی جدید داشت. مردم اگر عادت کنند به این نوع سریالها و انتظار نداشته باشند که همیشه قصه و ساختار اثر، آنطور که به طور معمول فکر میکنند باشد، بیشتر با این نمونه آثار ارتباط میگیرند. در این سریال هم اندیشه و فکر نویی وجود داشت.
سروش صحت برای خنداندن مخاطب باج نداد
وی اضافه کرد: سروش صحت هم بیشتر دوست داشت این سریال در مقایسه با دیگر طنزها کار جدیدی باشد و برای خنداندن مخاطب باج نداد. به نظرم برای جاافتادن فضاهای جدید در طنز باید نوعی فرهنگسازی در مجموعههای طنز تلویزیونی انجام شود تا مردم باور کنند که به نوعی دیگر هم میتوان فکر کرد و خندید و سرگرمی داشت.
برای جاافتادن فضاهای جدید در طنز باید نوعی فرهنگسازی در مجموعههای طنز تلویزیونی انجام شود تا مردم باور کنند که به نوعی دیگر هم میتوان فکر کرد و خندید و سرگرمی داشتبازیگر سریال خروس با اشاره به فضای تکراری سریالهای طنز گفت: من سالهاست این فضای تکراری را میبینم، ما به دلیل اینکه تنوعی در زندگی نداریم و مثل یکدیگر هستیم، همه شکل هم فکر میکنیم و همه هم دوست داریم مثل هم بخندیم.
مهرآوران تلویزیون را هم در نبود طنزهای نو مقصر دانست و عنوان کرد: سیاستگذاران باید کاری کنند که مردم به سوی چیزی بیایند که در آن ابتکار و بداعتی به خرج رفته است و این اتفاق فقط از طریق هنرمندان رخ میدهد. من فکر میکنم سروش صحت این توانایی را دارد که طنزی صیقل داده ارایه کند تا بیننده را اول به فکر وادارد و بعد سرگرمش کند. یک نکته هم هست که مردم به تدریج به ذائقههای جدید و فضاهای تازه عادت میکنند.
«فوق لیسانسهها» و یک ریسک فانتزی!
وی درباره ریسک برخی از فضاهای فانتزی در سریال نیز عنوان کرد: وقتی نویسندهای مثل ایمان صفایی و کارگردانی مانند سروش صحت امضایشان پای کار است، به هنرپیشه اطمینان میدهد. از طرفی کارگردان اجازه میداد ما راحت بازی کنیم و ترس و نگرانی کمتری داشتیم.
اگر قصه تنوع و کشش داشته باشد تا دکترا هم میتوان پیش رفت اما همانطور که گفته شد باید مردم بخواهند و نه اینکه صرفا سریال را ادامه دهیممهراوران درباره ادامه سریال یادآور شد: ما باید مقبول و محبوب مردم قرار بگیریم تا بتوانیم سریال را ادامه بدهیم. اگر قصه تنوع و کشش داشته باشد تا دکترا هم میتوان پیش رفت اما همانطور که گفته شد باید مردم بخواهند و نه اینکه صرفا سریال را ادامه دهیم.
بازیگر سریال هیولا در ادامه درباره سختیهای کار در سریال «فوق لیسانسهها» نیز بیان کرد: سختی این سریال این بود که نمیخواستیم تکرار شویم و باید دقت میکردیم که آنچه بازی میکنیم، از گفتار و لباس پوشیدن و اکت و... تکراری نباشد.
واقعیتهایی که با تلخی زیاد تبدیل به طنز میشود!
وی درباره شوخیهای سریال نسبت به معضلات اجتماعی نیز گفت: باید باور کنیم کسانی که کار طنز میکنند نگاه تیزبین نسبت به وقایع دارند و این نگاه به دور از مسخره کردن است. مثلا ما نخواستیم معتادان را به سخره بگیریم و اتفاقا گاهی تکرار برخی از واقعیتهاست که به دلیل تلخی زیاد به طنز تبدیل میشود.
مهراوران در پایان درباره نقش خودش در این سریال و ازدواج در میانسالی نیز گفت: خیلیها دوست دارند در این سن و سال ازدواج کنند اما رسم و رسوم این اجازه را نمیدهد و نگاه طنز، بحرانهای سخت این ماجرا را اندکی کم میکند.
منبع:مهر
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیتهای اجتماعی
پوران درخشنده که این روزها دو پروژه سینمایی و ادبی را همزمان پیش میبرد، در گفتوگو با خبرنگار سینما صبا، گفت: همچنان در حال نگارش رمان «مادرم ایران» هستم.
او درباره این کتاب که پیشتر اعلام شده بود آن را بر مبنای زندگی مادرش مینویسد، اظهار داشت: کار نگارش این رمان در مراحل آخر خودش است و پس از انتشار کتاب، مقدمات تولید یک سریال برای شبکه نمایش خانگی بر اساس آن آغاز خواهد شد.
کارگردان تحسین شده «پرنده کوچک خوشبختی»، «شمعی در باد» و «هیس! دخترها فریاد نمیزنند» همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه جدید سینماییاش گفت: همچنان در تدارک ساخت فیلم «عشق» با موضوع مهاجرت هستم.
او که عضو انجمنهای فیلمسازان زن آمریکا و کارگردانان مستقل آمریکاست و در سال ۱۳۷۷، فیلم «عشق بدون مرز» را به عنوان محصول مشترک در آمریکا با حضور ۴۰ بازیگر آمریکایی و ۱۰ بازیگر ایرانی ساخته بود، درباره کتسنیگ فیلم تازه خود اظهار داشت: مذاکره با بازیگران مدنظر ایرانی و خارجی ادامه دارد و هنوز با کسی توافق نهایی حاصل نشده است.
درخشنده که غالبا در کارهای داستانی خود نیز به مبنای پژوهش و مستندنگاری وقایع توجه میکند، درباره این که «عشق» تا چه حد بر اساس ماجراهای واقعی پیش میرود، گفت: بله، این بار هم مثل همیشه کار بر مبنای واقعیتهای اجتماعی شکل میگیرد.